Sklep Karpiowy ROCKWORLD
Dlaczego ROCKWORLD to Sklep Karpiowy?
Zapraszam wszystkich do zapoznania się z krótką historią powstania sklepu.
Geneza powstania Sklepu dla Karpiarzy ROCKWORLD
Pomysł otwarcia sklepu z dedykowanymi produktami dla karpiarzy urodził się całkiem przypadkowo. Rockworld jako firma startował w 2004 roku jako dodatkowa działalność, która miała za zadanie wdrożyć w życie pomysł sprzedaży ekologicznych ciężarków wędkarskich wykonanych z naturalnych kamieni. Sprawa ciężarków kamiennych wydawała mi się bardzo ciekawa z dwóch powodów. Po pierwsze będąc karpiarzem nigdy nie byłem obojętny na los ryb zamieszkujących nasze wody. Od samego początku karpiowania starałem się jak najmniej wpływać na ich środowisko naturalne. Dlatego zastąpienie ciężarków ołowianych ciężarkami kamiennymi wydawało mi się dobrym posunięciem. Po drugie - produkcja ciężarków kamiennych miała niską barierę kosztową wejścia na rynek - co też nie było bez znaczenia w sytuacji, kiedy cała wypłata z etatu wystarczała jedynie na zaproszenie dziewczyny do kina, na kolację, kilka wyjść na piwo, dojazd do pracy i dwie zasiadki karpiowe:).
Przeprowadzona na szybko analiza SWOT potwierdziła, że jest szansa powodzenia, a więc szybka decyzja - kilka dokumentów w Urzędzie Miasta i powstała firma:).
Zaczęła się walka z wejściem na rynek i przekonaniem pierwszych kontrahentów. Nawiązałem współpracę z dwoma hurtownikami, z którymi rozliczałem się "towar za towar". Ja sprzedawałem im ciężarki, a oni sprzedawali mi w rozliczeniu sprzęt wędkarski którym handlowali:) W ten sposób na stronie, która miała na początku promować i sprzedawać ciężarki kamienne, zaczęły pojawiać się inne produkty wędkarskie. W związku z tym, że w tym okresie jedynymi rybami w kręgu moich zainteresowań były karpie, naturalnym działaniem było wybieranie w barterze towaru o charakterze karpiowym. Tak powstał Internetowy Sklep Karpiowy www.ROCKWORLD.pl.
Rozwój sklepu
W związku z tym, że na etacie awansowałem z chłopca na posyłki na grafika miałem narzędzie i fach w ręku do dodatkowego zarobkowania, a każde zarobione pieniądze przeznaczałem na rozwój sklepu. Wtedy nawiązałem pierwsze kontakty z angielskimi i czeskimi producentami. Zaczęła się ciężka praca na niełatwym rynku. W początkowych etapach funkcjonowania sklepu jakość usług kurierskich pozostawiała wiele do życzenia, a ceny za te usługi były kosmicznie wysokie.
Pierwszymi markami z jakimi rozpoczęliśmy współpracę były Master Carp, czeski Chytil, oraz angielski BCUK. Kolejni producenci, którzy zawitali na nasze półki to Korda, Rod Hutchinson, Solar, Mainline, Delkim, DynamiteBaits, Duncaen i oczywiście Tandem Baits.
Kolejnym dużym krokiem było poznanie Libora Chroboka, ówczesnego dystrybutora czeskiej marki JetFish i nawiązanie współpracy oraz pierwsze dostawy takich marek jak Nutrabaits czy Fox.
Pierwszy pracownik oraz otworzenie sklepu stacjonarnego
Wraz ze zwiększeniem asortymentu obowiązków przybywało w szybkim tempie, po pierwsze przez rozwój sklepu, ale także wskutek podjęcia decyzji o stworzeniu nowej firmy w formie spółki, która do dziś zajmuje się grafiką, aby nie ucierpiała jakość obsługi sklepu musiałem podjąć decyzję o zatrudnieniu pierwszego pracownika. Był to czas, gdy cały zysk ze sklepu przeznaczałem na promocję sklepu oraz na wypłatę dla pracownika, z kolei zarobione w nowej spółce pieniądze pomagały rozbudować asortyment. Tak oto do naszego asortymentu wpadają kolejne marki takie jak CCMoore, Gardner, GLT, KArel Nikl oraz EnterpriseTackle.
Gdy magazyn, w którym prowadziliśmy sklep internetowy pękał w szwach i nie byliśmy w stanie już właściwie funkcjonować zapadła decyzja o otworzeniu sklepu stacjonarnego. Sklep stacjonarny to nowe wyzwania i nowe doświadczenia z bezpośrednim kontaktem z klientem.
Zdobycie tytułu Mistrza Polski oraz nowy mechanizm sklepu internetowego
Kolejnym ważnym krokiem była decyzja o zmianie mechanizmu sklepu na specjalistyczny mechanizm dedykowany, wykonany specjalnie na nasze zamówienie. Przyczyniło się to do znacznego skoku wydajności obsługi sklepu oraz, co za tym idzie, możliwości dalszego rozwoju.
Niewątpliwie do dalszego wzrostu rozpoznawalności sklepu przyczynił się także tytuł Mistrza Polski jaki udało mi się zdobyć w 2013 roku. Tytuł oraz cały niezwykle udany sezon zawdzięczam też bratu Szczepanowi, który towarzyszył mi na każdych zawodach w tym niezwykle udanym zawodniczo sezonie. Startowaliśmy na trzech zawodach i na każdych z nich zdobyliśmy pierwsze miejsce, a na dwóch dodatkowo złowiliśmy największą rybę! Było się czym się chwalić:)!
Przenosiny sklepu stacjonarnego
Po niemal czterech latach funkcjonowania sklepu stacjonarnego nadeszła pora na zmianę lokalizacji. Znaleźliśmy nowy, większy lokal o lepszym standardzie, z lepszym układem pomieszczeń i większym parkingiem dla klientów. Wprowadziliśmy również do oferty kolejne marki min: CarpOnly, Nash, Prologic, NanoBaits, SBS, Massive Baits Kolibri, Bark, Ehmans, Trakker, Sticky Baits oraz FishFood. Jednak już po kilku latach i ten lokal okazał się być zbyt mały na nasze potrzeby. Zapadła decyzja o kolejnej zmianie, tym razem przenieśliśmy się już "na swoje". Aktualnie rockworld to 500 m2 sklepu stacjonarnego i niemal 300 m2 dodatkowego magazynu, a także ponad dwudziestoosobowa załoga. Znajdziecie nas w Raciborzu przy ulicy Mikołaja 9a.
Nasze plany i cele na przyszłość
Dalej intensywnie pracujemy nad rozwojem sklepu, poprawą jakości usług oraz poszerzaniem oferty aby sprostać wymaganiom i oczekiwaniom naszych klientów. Bez wątpienia największą siłę oraz motywację do dalszego działania dają nam pozytywne opinie naszych klientów oraz możliwość poznawania nowych, ciekawych ludzi równie zakręconych na punkcie karpiowania jak my, którzy potrafią czerpać przyjemność z zasiadek karpiowych w pięknych okolicznościach przyrody.
Z karpiowymi pozdrowieniami,
Łukasz Pawlik
PS. Do zobaczenia nad wodą!:)