FAQ
Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi
Poniżej przedstawiamy kilkadziesiąt najcześciej zadawanych pytań razem z odpowiedziami. Jeżeli te pytania i odpowiedzi nie rozwiązują wszystkich wątpliwości prosimy o kontakt mailowy pod adres sklep@rockworld.pl lub telefoniczny na numer 883 4747 729 w dni robocze od godziny 11.00 do 18.00, w soboty od godz. 8.00 do 13.00.
Pytania dotyczące dostępności towaru oraz sposobu płatności za zamówienie:
1. Co oznacza przycisk "Kup", a co "Zamów"?
Odpowiedź: Produkty z przyciskiem "kup" są na magazynie, produkty z przyciskiem "zamów" są produktami sprowadzanymi "na zamówienie" czyli sprowadzamy taki towar pod konkretne zamówienie klienta.
2. Co oznacza status dostepności "Jest", "Dostępny", a co "Na zamówienie"?
Odpowiedź:
Jest - produkty ze statusem "jest" są u nas na magazynie. Podajemy nawet jaka jest ilość danego produktu na naszym magazynie - możesz kupić te produkty w dowolnej formie płatności (pobranie, przelew, raty).
Dostępny - produkty ze statusem "dostepny" - możesz ich kupić dowolną ilość, natomiast czas oczekiwania na wysyłkę jest uzależniony od tego, czy znajdują się one na naszym, czy też zewnętrznym magazynie oraz od ilości zamówionych produktów. Np. jeśli dostępne są 2 produkty, a Ty zamówisz 3 sztuki, zamówienie może mieć wydłużony czas dostawy, lub zostać rozdzielone na 2 paczki, z których pierwsza zostaje wysłana niezwłocznie po złożeniu zamówienia, a druga po sprowadzeniu brakującej sztuki z magazynu zewnętrznego. Produkty o tym statusie możesz kupić w dowolnej formie płatności (pobranie, przelew, raty).
Na zamówienie - produkty ze statusem "na zamówienie" są sprowadzane pod konkretne zamówienie klienta - możesz kupić te produkty tylko w przedpłaconej formie płatności wpłacając 100% zadatku (możesz też kupić takie produkty w systemie ratalnym)
3. Jaki jest czas oczekiwania na produkty "jest"?
Odpowiedź: Zdecydowana większość produktów o statusie "jest" wysyłana jest tego samego dnia lub w 24h od momentu zamówienia. Zdarzają się jednak okresy kiedy kumulują się zamówienia wtedy sklep automatycznie informuje, że wysyłka towaru może się wydłużyć np 48h od momentu zamówienia.
4. Jaki jest czas oczekiwania na produkty o statusie dostępności "dostępny"?
Odpowiedź: Zdecydowana większość produktów o statusie "dostępny" wysyłana jest w około 2-5 dni roboczych od momentu złożenia zamówienia. Są jednak produkty na które czas oczekiwania jest nieco dłuższy choć nie powinien przekroczyć 14 dni.
5. Jaki jest czas oczekiwania na produkty o statusie dostepności "na zamówienie"?
Odpowiedź: Zdecydowana większość produktów na zamówienie wysyłana jest od 2 do 14 dni od momentu zamówienia. Są jednak produkty na które czas oczekiwania jest dłuższy. Jeżeli tak jest jest on opisany przy statusie magazynowym danego produktu, lub w opisie treści.
6. Dlaczego przy towarze jest szary przycisk "brak towaru"?
Odpowiedź: Wygląda na to że wyprzedał się towar który zazwyczaj mamy na magazynie i system zmienił mu status magazynowy na "brak towaru".
7. Dlaczego nie mogę wrzucić towaru do koszyka?
Odpowiedź: Wygląda na to, że chcesz kupić towar, którego aktualnie nie mamy na stanie. Możesz dopisać się do śledzenia produktu (podać swój e-mail), w momencie otrzymania dostawy tego towaru zostaniesz o tym automatycznie powadomiony.
8. Dlaczego nie liście wyboru nie ma wszystkich dostępnych produktów które są zgodnie opisem?
Odpowiedź: Wygląda na to, że chcesz kupić wersję towaru, którego aktualnie nie mamy na stanie. Możesz dopisać się do śledzenia produktu (podać swój e-mail), w momencie otrzymania dostawy tej wersji towaru zostaniesz o tym automatycznie powadomiony.
9. Czy na pewno towar który zamówiełem jest dostępny na magazynie?
Odpowiedź: W 99% przypadków towar który ma status "jest" jest na magazynie. 1% rezerwujemy na błędy magazynowe i sytuacje kiedy towar ulega uszkodzeniu przez co nie jesteśmy w stanie wysłać pełnowartościowego towaru. Jeżeli taka sytuacja ma miejsce kontaktujemy się z klientem aby ustalić dalszy tok działania.
10. Czy muszę się rejestrować/zakładać konto żeby zrobić zakupy?
Odpowiedź: Nie. Nie jest konieczne rejestrowanie się aby złożyć zamówienie w naszym sklepie. Natomiast założenie konta da Ci wymierne korzyści - każdy użytkownik dokonujący zakupów bierze udział w programie lojalnościowym Carp-Coins (zbiera punkty, które może zamienić na nagrody - patrz regulamin promocji), a dzięki historii zakupowej buduje swój status klienta, który pozwala uzyskać zniżkę na zakupy, możliwość darmowej dostawy, czy nawet negocjacji cen! Zalogowani klienci nie muszą też wprowadzać danych adresowych przy kolejnych zamówieniach, mogą śledzić na bieżąco status swojego zamówienia, a także mają dostęp do historii wcześniej zrealizowanych zamówień.
11. Czy jest minimalna kwota zamówienia?
Odpowiedź: Nie ma wymaganej minimalnej kwoty zamówienia.
12. Czy mogę zapałcić za zakupy w sklepie internetowym kartą kredytową?
Odpowiedź: Tak. Aktualnie płatności Kartami Visa oraz Maestro realizowane sa przez System PayU.
13. Czy mogę zapłacić za zakupy kurierowi przy dostawie lub przelewem żebym nie musiał mieć przygotowanych pieniędzy dla kuriera?
Odpowiedź: Tak. Możlwe są obydwie formy płatnosci. Forma płatności za zakupy wybierana jest w 2 kroku koszyka.
14. Czy moge kupić na raty?
Odpowiedź: Tak. Sprzedaż ratalna dostępna jest dla zamówień od 150 zł i obsługiwana jest przez system Raty Santander. Bankeim realizującym jest santander consumer. Procedura moze odbyć się całkowicie on-line od wypełniania wniosku ratalnego do decyzji kredytowej w około 15 minut!!! Szczegółowo system ratalny opisany jest w dziale Jak kupic na raty?
15. Nie wiem czy płatność przelewowa lub PayU przebiegła właściwie. Co mam robić?
Odpowiedź: Proszę chwile odczekać i sprawdzić czy w przypadku płatności przelewowej na koncie została zaksięgowana operacja. Jeżeli nie, prosimy skontaktować się z obsługą sklepu poprzez e-mail sklep@rockworld.pl lub telefonicznie pod numer: 883 474 729 i opisać sytuację. Wspólnie ustalimy dalszy tok działania zadowalający dla każdej ze stron.
16. Nie wiem co się dzieje z moim zamówieniem. Co mam robić?
Odpowiedź: Wszystkie zamówienia przechodzą przez 4 statusy "zamówienie nowe", "zamówienie potwierdzone", "zamówienie w realizacji" oraz zamówienie "zrealizowane". O każdej zmianie statusu i aktualnym postępie w realizacji zamówienia klient informowany jest automatycznie wysyłaną wiadomością e-mail. Jeżeli to nie wyczerpuje pytania proszę skontaktować się z obsługą sklepu poprzez e-mail sklep@rockworld.pl lub telefonicznie pod numer: 883 474 729 w godzinach pracy sklepu. Sprawdzimy i wyjasnimy co się dzieje z zamówieniem.
17. Czy mogę dostać Fakturę na zamawiany towar?
Odpowiedź: Tak. Proszę taką opcję zaznaczyć w 2 kroku składania zamówienia (standardowo wystawiamy "paragon").
Pytania dotyczące dostawy zamawianego towaru:
18. Jaki jest koszt przesyłki zamawianego towaru?
Odpowiedź: Koszt przesyłki uzależniony jest od wagi kupowanego towaru, sposobu płatności oraz wybranego dostawcy. Sklep sam określi w koszyku odpowiednie koszty. Koszty przesyłki można rónież sprawdzić na stronie Ceny dostaw towaru.
19. Od jakiej kwoty są darmowe przesyłki?
Odpowiedź: Aktualnie wszystkie zamówienia powyżej 300 zł wysyłamy na nasz koszt. Dotyczy to jednak tylko transakcji krajowych i przesyłek krajowych.
20. Jak szybko / Kiedy będzie wysłane moje zamówienie?
Odpowiedź: Większość zamówień pobraniowych skałdanych do godziny 10.00 wysyłane jest tego samego dnia roboczego. Jeżeli wybrałeś formę płatności przelew przesyłka będzie zrealizowana po zaksięgowaniu wpłaty na konto sklepu. Sesja księgowania przelewów w naszym banku odbywa się o godzinie 12.30 każdego dnia roboczego. Aby przyśpieszyć realizację zamówień przelewowych można wysłać na adres sklep@rockworld.pl potwierdzenie przelewu.
21. O której są odbierane przesyłki przez kuriera?
Odpowiedź: Aktualnie przesyłki odbierane są ok. godziny 15.00 w dni robocze.
22. Czy dostanę numer listu przewozowego?
Odpowiedź: Wszystkie zamówienia przechodzą przez 4 statusy "zamówienie nowe", "zamówienie potwierdzone", "zamówienie w realizacji" oraz zamówienie "zrealizowane". O każdej zmianie statusu zamówienia kupujący zostanie poinformowany wiadomością przesłaną na podany w zamówieniu adres e-mail. Do wiadomości informującej o wysłaniu przesyłki zostanie dołączony numer listu przewozowego, przy pomocy którego będzie można śledzić losy przesyłki. UWAGA!!! Dostawca POCZTEX i POCZTA POLSKA dodatkowo informuje o planowanej dostawie SMSem w dniu doręczenia.
23. Czy mogę ustalić godzinę dostawy towaru?
Odpowiedź: Możemy przekazać kurierowi sugerowana godzinę dostawy, niestety nie jesteśmy w stanie wymusić na kurierze aby stosował się do naszych próśb. Najlepiej po otrzymaniu numeru listu przewozowego skontaktować się bezpośrednio z kurierem i ustalić godzinę dostawy.
24. Czy moge zamawiany towar w sklepie internetowym odebrać osobiście w sklepie stacjonarnym?
Odpowiedź: Tak jest. Jest możliwośc wybrania takiej opcji prosimy jednak o podanie w uwagach planowanego terminu odbioru tak abyśmy mogli przygotowac towar.
25. Jak powinienem zgłosić reklamację towaru lub sposobu realizacji zamówienia?
Odpowiedź: Aby reklamacja została rozpatrzona najszybciej jak to jest możliwe - prosimy o zgłoszenie reklamacji na adres e-mail: reklamacje@rockworld.pl razem z opisem reklamacji, numerem zamówienia oraz danymi kontaktowymi abyśmy mogli szybko i trafnie rozpatrzeć zgłaszaną reklamację.
Pytania dotyczące bezpieczeństwa zakupów:
26. Skąd wiem że dostane zamawiany towar a nie przysłowiową "cegłę"
Odpowiedź: Jesteśmy legalnie działającą firmą od 2004 roku natomiast sklep internetowy prowadzimy od 2006 roku. Jesteśmy jednym z najdłużej działających sklepów wędkarskich w internecie. Zrealizowaliśmy tysiące zamówień dla tysięcy klientów mam nadzieję ze taki argument wystarczy. Jeżeli takie zapewnienie nie wystarczy zawsze brak realizacji opłaconego zamówienia można zgłosić na policję.
27. Czy moje dane z karty kredytowej są bezpieczne?
Odpowiedź: Tak. Sklep nie przechowuje informacji o kartach kredytowych. Przetwarza je tylko broker płatności czyli PayU, a dane przesyłane są poprzez szyfrowane połączenie "https".
28. Czy moje dane osobowe sa bezpieczne?
Odpowiedź: Tak. Sklep ma wprowadzoną politykę bezpieczeństwa, a zbiór danych osobowych zgłoszony jest do GIODO.